Photos and stories about my expat experience in China, currently in Bejing.
See more pictures on:
My Rebubble site

Sunday, October 22, 2006

First post

* English translation below*


Hallo allemaal, alles goed hier in Shanghai. Ik ben afgelopen woensdag aangekomen na een hele lange reis, maar verder goed ingecheckt in het hostel enzo. Eerst nog met de MagLev trein van het vliegveld de stad in met 430 km per uur. Dit is de Bund, het visitekaartje van Shanghai. Gisteravond ben ik die toren helemaal links geweest, naar de 88ste verdieping. Voor de rest heb ik nog niet zo veel dingen bezocht, aangezien het leukste om te doen hier, gewoon door de stad wandelen is.




Zoals je ziet is het lekker druk in de metro en op straat ook. Soms wordt je er helemaal gek van, maar gelukkig steek ik overal 30cm bovenuit dus valt het nog te overzien. Ik heb nog niet eens zo veel foto's gemaakt, maar er zullen zeker meer volgen! Mijn plan momenteel is om morgen naar Huangzou te gaan, wat ongeveer 3 uurtjes met de trein is, en daar een nacht te blijven en dan weer terug te komen naar Shanghai. Ik blijf hier dan denk ik tot na het weekend en ga dan naar Xi' An.




Nog even over het eten hier: je kan op elke hoek van de straat voor 0,10 Euro wat krijgen, dag en nacht. Donderdagavond (3:00 uur) hebben we nog even een snack gehaald op de hoek van de straat (zie foto). Hij had rundvlees, lam en koeienmaag, wat overigens best lekker was. . .





Hi everyone,

for those of you who haven't heard: I am in Shanghai at the moment with the intention of travelling around in China for a couple of months. I arrived on Wednesday and I think I'll stay here 2 weeks.

I shall try to keep this journal as up-to-date as I can.

I reckon the best thing to do in Shanghai is to just wander around. There aren't too many 'attactions' which is good because it saves money. I haven't made so many photos yet, but on the ones above you can get an impression of what it's like here.
Tomorrow I'll probably visit Huangzou, which is supposed to be really beautiful. I will stay there for one night and then return here to Shaghai. I plan to stay here for 2 weeks in total, and then go to Xi'An.

No comments: