Photos and stories about my expat experience in China, currently in Bejing.
See more pictures on:
My Rebubble site

Friday, January 19, 2007

Saigon

Walking around in Nha Trangh, a touristy beach-resort town, I met a guy on the street who offered to take me to Saigon on his motorcycle. It would be a 5 day trip, going inland through the country side and the mountains. Before I knew it, I handed him over a couple of million Dong, and the next morning at 9:00 he was there, waiting in front of my hotel.

For the next 5 days I rode on the back of his motorcycle, staying in little villages and visiting the towns of Dalat and Mui ne. Unfortunately, today I was stupid enough to burn all my photos on CD and send them home by mail, and thus I deleted everything before I could upload :S

The South Vietnamese countryside is beautiful, and the people are extremely friendly. The first night we stayed in a village of the local ethnic minority people, who still live relatively authentic lifestyles in the mountains. I rode an elephant.

So, now I am in Saigon. Yesterday I caught up with my old classmate, and he showed me around. It saves a lot of worries knowing a local in a place like this. The weather is hot and humid, and there are literally millions of motorbikes on the streets.

Today we visited the war memorial museum in Saigon. It was a very impressive display of photos and stories of all the horrible things that happened here during the war. I felt pretty sick after all that. I've got one more day to enjoy here, before i have to move on again, since my visa is running out.

------------------------------------------
Met mn stomme kop heb ik vanmiddag al mn foto's op CD gebrand, en naar huis opgestuurd en mijn kaart leeggemaakt, dus ik kan geen foto's uploaden nu. Dan maar in woorden:

Ik liep me een beetje te vervelen in Nha Trang, een soort van Salou; veel hotels en strand, toen iemand me op straat aansprak en aanbood om me achterop de motor naar Saigon te brengen. Het zou 5 dagen duren onder het motto 'Easy Rider'. Ik besloot om het risico te nemen, en gaf hem een paar miljoen Dong als voorschot. de volgende ochtend om 9:00 stond hij voor mijn hotel te wachten.

De volgende 5 dagen reden we door het binnenland, door de bergen. Dit was natuurlijk veel interessanter dan van de ene toeristische stad naar de volgende te trekken per bus. De lokale bevolking is ook een stuk vriendelijker in de kleine dorpjes in de bergen, en staarden ons na.

Nu zit ik in Saigon, sinds een dag of twee. Gister heb ik een oude klasgenoot opgezocht hier, en we hebben een beetje rondgetourd door de stad. Het scheelt een hoop gedoe om iemand te kennen die uit de buurt komt, en het afdingen gaat ook een stuk eerlijker zo. (Ik heb voor 10 Euro 3 Lonely Planet's gekocht gister). vandaag hebben we het War memorial Museum bezocht. Heel erg indrukwekkend (en verschrikkelijk eenzijdig) tentoonstelling van foto's en verhalen over wat er zich in de oorlog hier heeft afgespeeld. Zoals te verwachten was er geen goed woord over voor de Amerikanen...

No comments: